Onlinebroker DeGiro heeft het afgelopen jaar drie maal zo veel transacties verwerkt als het jaar ervoor. De prijsvechter loopt op dat vlak in op de Nederlandse marktleider BinckBank, zegt directeur Gijs Nagel maandag in een toelichting op voorlopige cijfers.

DeGiro hanteert veel lagere tarieven dan de concurrentie. Het bedrijf, dat zich nu nog vooral richt op particuliere beleggers, drukt de kosten door veel gebruik te maken van zogeheten fintech, de automatisering van een aantal processen in de branche.

DeGiro zag het aantal transacties groeien van 1,9 miljoen naar 5,9 miljoen. Concurrent Binck heeft nog geen cijfers bekendgemaakt, maar komt volgens schattingen van Nagel uit tussen de 8 miljoen en 10 miljoen. Volgens hem komen grotere klanten vanzelf zodra meer klanten gebruikmaken van de diensten van het bedrijf.

Uit de nog niet door een accountant gecontroleerde cijfers blijkt dat DeGiro op een bijna verdrievoudigde omzet van 17,2 miljoen euro een verlies boekte van 1,8 miljoen euro. Dat komt vooral doordat 5,6 miljoen euro werd uitgegeven aan marketing. Nagel verwacht dit jaar een verdubbeling van het aantal klanten. Momenteel zijn dat er ongeveer 90.000.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl